Wednesday, June 10, 2009

...alpa 1....Parit 1, Sg Besar

....aaaaggggghhh....perkara yg paling awal aku masih ingat ialah...aku kena rotan...masa tu mungkin umur aku 5, 6 tahun....rumah kat Parit Satu, Sg Besar...sebelah kubur dekat masjid Sg Besar.... sebab kena rotan pun aku tak tahu....moral ceritanya ialah...patutlah rotan itu dibenarkan dalam islam....memang menjadi pengajaran seumur hidup....lepas kena rotan tu mak aku mandikan aku...(agaknya...konfius sikit )...mungkin mandi tu waktu lain kot....

......aku juga macam teringat-ingat...aku dan adik aku nyorok balik pintu dapur sebab nak curi makanan dalam almari....makanan tu aku rasa.....belacan bakar...

....peristiwa lain....aku main kejar-kejar kat sekolah sebelah rumah aku tu...ngan jiran-jiran dan adik-beradik aku...kejar diorang sampai tak dapat....lepas tu aku balik rumah....sampai rumah aku rasa mak ayah aku dengan jiran-jiran tengah masak di halaman rumah...mungkin masa tu nak raya agaknya....apa hal pun...tak banyak peristiwa yang aku ingat semasa aku duduk kat sini....dan setakat ini...berdasarkan pada ingatan aku ( bukan pengetahuan ) disitulah kehidupan aku bermula...dan aku belum pernah bawa anak-anak aku ke tempat tu....insya allah suatu hari nanti aku akan bawa mereka ke sana....
......selepas pada tu keluarga aku berpindah ke satu lagi rumah...tak jauh dari situ....bersebelahan dengan SekKeb Sri utama, Sg Besar

No comments:

Post a Comment